dissabte, 1 de desembre de 2012

Un senyor a la Plaça

Ara fa uns mesos un senyor a la Plaça em va aturar per comentar que anava a publicar un article a la Revista de Banyoles. "No et farà res, suposo, però et volia comentar que volia publicar un article sobre un poema inèdit que parla del Mal Caçador de Fares." Jo li vaig respondre que encantat de la vida, i que estaria molt encuriosit en poder-lo llegir. No sé si en Joan Vilardell va escriure mai aquell article que no va publicar mai i que tenia en  projecte . Potser no podrem saber mai com va arribar aquell poema a les seves mans, però a mi em quedarà la imatge d'en Joan, un senyor educat amb qui ja no podrem entaular cap conversa a la Plaça de Banyoles. 

Els homes que han estimat, defensat i estudiat la comarca  se'ns en van sense que els hi hàgim agraït prou. Són autors com en Joan, que no surten a la caixa tonta, ni són mediàtics, ni toquen en un grup de pop però són imprescindibles per entendre el que hem estat i també el que som. Ells escriuen articles, s'asseuen en arxius, viatgen arreu i observen amb mirada humanista tot el que els rodeja. Ens fan fruir petits moments que no tenen preu: com el que tinc ara, assegut a la butaca de casa, observant com el sol declina i fullejant aquest vell programa de la festa de Santa Llogaia del Terri on en Joan va publicar un magnífic article dedicat a Sant Galderic. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada