dimarts, 12 de novembre de 2013

Llamp me mau!

Avui, un amic meu me n'ha dit una de molt bona, la transcric tal com me l'ha deixada anar...

"Llamp meu mau, a Camós haig d'anar a parlar de dones pageses? No ho cardarem pa bé...
 Jo de dones no hi entenc pa ni papa... No les entenc ni les he entès mai. Els homes som molt més transparents. Vull dir que amb això dels sentiments anem pel dret, i se'ns veu el plumero de seguida. Llamp me mau, jo li va passar al meu avi, al cel sia, amb una dona que el va rebre amb pijama i que la va liar grossa a la balconada de la plaça. Ell, pobre, que només repartia carbó... La fresca li havia dit que li feia mal el queixal i s'hi va posar bé perquè l'avi li mirés la boca... El meu avi va entendre una altra cosa, ell va tirar pel dret i buscava un altre llavi sense dents; i llavontes la senyora la va liar gorda... La molt puta va sortir al balcó a cridar com una boja, que aquell l'home l'havia intentat violar i que tomba i que gira.... Pobre avi... Estomacat pels feixistes, empresonat pels rojos i ara cardat per una malparida balconera. Sort de la meva àvia, un terratrèmol, la capitana de Santa Maria, la reina del safareig... Ella va posar les coses al seu lloc i va fer la vida impossible a aquella harpia fins que la va fer fora de Banyoles. Allò era un bufarut de mala llet. 
Ara tot és memòria, des-tabú familiar... 
Però que dieu, que haig de parlar de dones pageses? Aquelles dones ferrenyes que han portat el rem de la casa? No ho cardaré pa bé... 
A mi deixeu-me parlar d'en Paupadones de Falgons, aquell home que s'amagava a les corts de les masies per després pujar a les cambres a palpar les mestresses. No feia pa re. Només tocava... Però el dia que va palpar l'home d'una casa de Falgons llavontes sí que les va passar ben putes. Me l'agafen pel ganyot i me'l lliguen a la mòlta de l'era. Allà s'hi va estar un dia, per lo menos... Sense menjar ni beure. I el més emprenyat de tot plegat, però, no era la mala llet que havia tastat de l'hereu de la casa, no. Era la dona que de tant en tant se'n fotia d'ell des del badiu. Una dona amb un bon pitram. Lligat a la mòlta el pobre Paupadones va lamentar força estona la seva funesta fortuna."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada